Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zastosowanie aluminium, magnezu i mosiądzu w mechanice samochodowej
#1
Stopy aluminium mają największe zastosowanie podczas budowy samochodów, ponieważ są znacznie lżejsze od żeliwa i stali a występują głównie jako stopy z metalami kolorowymi, tj.: krzem, mangan, nikiel, miedź i magnez.
Wśród zalet stopy aluminiowej wyróżnić można: lekkość, bardzo duża wytrzymałość mechaniczna, doskonałe przewodnictwo cieplne, niska rozszerzalność cieplna i współczynnik tarcia oraz duża odporność na eksploatację i zużycie korozyjne.
Ze stopu aluminium produkuje się elementy, tj.:
  • nadwozia pojazdów, szczególnie tutaj wykorzystuje aluminium marka Audi, która produkuje pojazdy samochodowe około 40% lżejsze od tradycyjnych marek,
  • kadłuby silników,
  • dźwigienki zaworów, kolektory, głowice, miski olejowe,
  • elementy klimatyzacji,
  • felgi, obręcze kół,
  • zaciski hamulcowe,
  • dach, błotniki, drzwi.
Magnez jest w metalem kolorowym lżejszym około 75% od stali. Stopy magnezu domieszkuje się zazwyczaj z aluminium, cynkiem, manganem i cyrkonem. Największą zaletą magnezu jest możliwość odlewania go na wielkich powierzchniach o bardzo cienkich ściankach, dzięki temu zyskać można bardzo dokładne wymiary odlewu i stabilność kształtu. Ten metal kolorowy wykorzystywany jest głównie do skrzyni korbowej, obudowy wału kierownicy, miski olejowej i obudowy skrzyni biegów.
Mosiądz szczególnie wykorzystuje się do części samochodowych, które muszą być szczególnie odporne na korozję a przy tym muszą mieć właściwości ciągliwe i łatwe do obróbki plastycznej, dlatego znajduje zastosowanie w chłodnicach, skraplaczy, złącz elektrycznych i przewodach układu zasilania. 

Warto się zainteresować tym tematem, gdyż sami nie wiemy jak dużo mamy w domach dużo tego typu "złomu", albo w piwnicach i garażach, które leży. Może sprzedać to z powodzeniem np. w firmie Stellmet
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości